четвъртък, 26 януари 2012 г.

Новият маркетинг

Масовият подход предполага излъчването на едно послание/клип, образ, звук или текст/ към определена таргетна аудитория. Той се оказва неподходящ в мрежата. В интернет, при няколко милиарда уебсайта, това просто не е възможно.
Web 2.0: Във онлайн средата се наблюдава плавен преход към комуникация от типа one-to-one. Ако клиентът има нужда от товарен автомобил – вижда рекламата на пикап, ако му трябва нещо малко за градски условия – новото мини, ако е нещо луксозно – последния модел лимузина. По точното време, на точното място и под формата на диалог с потребителя;
Освен това рекламата по дефиниция е платена форма на комуникация.
Web 2.0: В средата на мрежи от второ поколение, това вече не е така. Потребителят създава и споделя реклами, просто за забавление. Те не са задължително платени и са способни да рефлектират върху марката, създавайки „вирален ефект” в позитивна или негативна посока.
И, не на последно място, масовата реклама е по традиция еднопосочна – от компанията към потребителя.
Web 2.0: Тук информационният поток е двустранен. Потребителят социализира с бранда. Има възможност да даде обратна връзка, както и да получи такава.
В резултат се развиват нови тенденции в маркетинга и рекламата, като цифров диалог, crowdsourcing, демократизиране на марката, граждански маркетинг.

За допълнителна информация: Новият маркетинг

1 коментар: