понеделник, 23 януари 2012 г.

Google маркетинг Live...

Продуктовата стратегия на Google Inc. се гради на основата на няколко базови принципа:
1. Live маркетингово проучване. При традиционния маркетинг преди да се пристъпи към развойна дейност се правят серия от проучвания, които отнемат доста време и ресурс, удължавайки етапа за разработка. Развитието на онлайн технологиите дава възможност да се катализира този процес. При Google Inc. проучването и развитието на продукта протичат симултанно. На пазара се пуска базов прототип, като обратна връзка и идеи за подобрения се събират онлайн, паралелно с продуктовото развитие. Google Labs е онлайн лабораторията, която може да посети всеки.
2. Независимост на продуктите един от друг. При компании, като Компанията Microsoft, продуктите се проектират така, че да се използват заедно един с друг. MS Office с Windows, например. При Google Inc. всеки продукт се проектира за работа самостоятелно, върху различни платформи.
3. Отделни линии на продуктово развитие. При повечето софтуерни компании различните програмни приложения към един и същ пакет се разработват в един цикъл. При Google Inc. всяко приложение има собствена развойна линия. Пример: Google таблиците се развиват в отделен работен цикъл от текстообработващата програма.

Следва продължение.

Пълният текст може да се види на адрес:Google: Стратегически маркетинг

1 коментар: